קהילת מוסקבה בחנוכת הבית ומסיבת סידור לילדי החיידר// גלריה

יוסי אשר | צילום: קהילת מוסקבה 3 Comment on קהילת מוסקבה בחנוכת הבית ומסיבת סידור לילדי החיידר// גלריה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"אנו זוכים בעיצומו של חג החנוכה לחגוג עם התלמידים וההורים הנרגשים ועם בני הקהילה את חנוכת הבית לבית לה' ולתורתו. בית שמגדלין בו תורה ותפילה וחינוך תינוקות של בית רבן על טהרת המסורת הטהורה, ומסיבת הסידור. אחרי הקשיים העצומים שצלחנו; זהו נס חנוכה תשע"ו של הקהילה הקדושה כאן במוסקבה – כך אמר נשיא הקהילה והמוסדות, הגאון רבי פנחס גולדשמידט, רב ואב"ד מוסקבה ונשיא 'ועידת רבני אירופה' בטקס צנוע ומרשים של חנוכת הבית ומסיבת סידור לילדי כיתה א' שהתקיים בתלמוד תורה 'ראשית חכמה' שבמרכז העיר מוסקבה.

חיידר 'ראשית חכמה' ובית הספר לבנות נקלעו לקשיים תקציביים. רגע לפני סגירתו גייס הגר"פ גולדשמידט כמה מנדיבי עם נגידים אמידים מבני הקהילה במוסקבה ויחדיו קוממו מחדש את החיידר. הם רכשו מבנה גדול ומרווח והסבו אותו למשכן לתפארת לילדי החיידר והתחייבו לאחזקתו.

במוסדות 'ראשית חכמה' לומדים תלמידים מובחרים ממשפחות הקהילה והשליחים, לצד בעלי תשובה ותיקים והם קנו להם, ברבות הימים, שם של כבוד בכותל המזרח כמרכז חינוכי איכותי ביותר. בוגרי המוסדות לומדים בישיבות המובחרות ביותר בישראל ובעולם כולו.

הגאון הגדול רבי אשר וויס שליט"א, גאב"ד דרכי תורה' שביקר בחיידר ימים אחדים קודם הטקס אמר לתלמידים כי לימודם של תינוקות של בית רבן חשוב לאין ערוך בעיני המקום. "גם לכשייבנה בית המקדש במהרה בימינו, לא יפסיקו ילדי התשב"ר מלימודם שכן; אין מבטלין תינוקות של בני רבן מלימודם גם לא לבניין ביהמ"ק".

ראש ישיבת 'אהלי יעקב' במוסקבה, הרה"ג רבי אבנר כהן אמר כי "בכל דור ודור כאשר ביקשו אויבינו לבדוק האם יוכלו לעם ישראל, הם בדקו ראשית לכל האם קולם של תלמידי התשב"ר לא שבת חלילה. שכן גם הם ידעו שכל זמן שהקול קול יעקב אין הידיים ידי עשיו".

הגאון רבי יוסף קמינצקי שבעבר שימש כראש כולל במוסקבה אמר כי הוא מתפעל מהגידול המרשים ומאיכות החינוך הניתן בין כתלי החיידר. הוא בירך את העוסקים במלאכת הקודש את הילדים והסגל החינוכי ואיחל להם הצלחה כבירה בהמשך קיומו של המוסד החשוב.

אשר ווייס (1)

אשר ווייס2 (1)

אשר ווייס23 (1)

הרב קמנצקי (1)

חלק מהמשתתפים (1) ילדים מוסקבה

רב פנחס גולדשמידט באירוע (1)

ראש ישיבה הרב אבנר כהן מעניק סידור (1)

חלק מהתלמידים (1) ילדים מוסקבה



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    עבודה מדהימה.
    ורבות שמענו על עבודתו המיוחדת של הרב קרקובסקי בחיידר זה בין שאר העוסקים במלאכת הקדש..